Van operator veranderen voor Internet en TV wordt vanaf nu heel eenvoudig dankzij de Easy Switch

Le 18 juillet 2017 par Grťgoire Bourguignon , Ilias Yousfi (617 lectures)

Kleine revolutie : vanaf 1 juli 2017 wordt het eenvoudig om van Internet en TV operator te veranderen in BelgiŽ. De nieuwe wet "Easy Switch" geeft aan uw nieuwe operator de mogelijkheid om uw oude abonnement op te zeggen.

Het is dus een kleine revolutie in de telecom sector in BelgiŽ. De federale overheid en onze Telecom minister Alexander De Croo lanceerden : "Easy Switch" op 1 juli 2017. Dit koninklijk besluit geeft aan de Belgische bevolking de mogelijkheid om met het internet en TV eenvoudig van operator te veranderen. Even eenvoudig als GSM-operator.

Vanaf nu kunnen klanten die een pak internet en tv bestellen hun nieuwe operator vragen om de diensten van hun oude leverancier, de dag na de activering van hun diensten uit te schakelen.

Het was dus vroeger al het geval, de vaste lijnen en mobiele abonnementen werden automatisch uitgeschakeld bij verandering van operator, omdat het oproepnummer vaak overgedragen werd van de ene operator naar de andere. Maar het was nog niet het geval voor Internet en Televisie.

(JPEG)

Deze nieuwe federale maatregel zal het aantal veranderingen van operator jaarlijks moeten verhogen in BelgiŽ (de”churn”). Op dit moment, 8% van de Internetabonnees veranderen van operator elk jaar. Daar tegen over 19% voor mobiele telefonie.

Alexander de Croo nodigt daarom iedereen uit om de verschillende operatoren met elkaar te vergelijken en van Internet en TV operator te veranderen. Bij Astel is het dus onze specialiteit, al 17 jaar. Onze vergelijker geeft u de mogelijkheid om alle packs te vergelijken. Onze team zorgt voor al het administratieve. Vergeet niet dat je boven de promotie van de operator ook nog een extra cashback krijgt van Astel.

Overschakelen zonder storing, zonder dubbele facturatie en zonder opzeg

Het doel van deze nieuwe wet is een onderbreking vermijden van de diensten tussen tijdens het overschakelen tussen twee operators, de dubbele facturatie vermijden, het opzeggen ook vermijden en andere problemen die hierbij voorkomen.

Als u nu een Easy Switch mandaat invoert bij het bestellen, dans zorgt de nieuwe operator voor de opzeg van de oude operator binnen de 48uur na de activatie van de bestelde diensten. Handig en eenvoudig.

De oplossing : uw klantennummer, Easy Switch ID en uw e-mailadres

(JPEG) Om een Easy Switch aan te vragen, moet u 3 informaties geven : uw huidige klantennummer, uw Easy Switch ID, en uw e-mailadres. Met deze 3 informaties, zorgt uw nieuwe operator voor de opzeg van de diensten van de voormalige leverancier.

Uw klantnummer en uw Easy Switch ID worden weergegeven op uw laatste Internet / TV factuur (sinds 1/07) of op uw account op de website van uw huidige provider.

Pas op voor de GSM aanwezig in uw oud pack

Wanneer u een Easy Switch mandaat geeft aan uw nieuwe operator om uw oud pak op te zeggen, worden alle onderdelen van het pakket opgezegd, met inbegrip van alle resterende vaste en mobiele abonnementen.

(JPEG) Astel Tip

Wanneer u uw Internet/ TV operator veranderd en je GSM inbegrepen is in uw pack, moet u ze ook liefst overzetten naar uw nieuwe Internet operator. Als u liever scheid van uw oude provider, geef dan geen Easy Switch mandaat aan uw nieuwe operator.

Hetzelfde als u de Proximus vaste lijn wilt voor uw alarm bijvoorbeeld.

Uw Astel bestelling met een Easy Switch

We hebben onze bestelformulier voor u aangepast om een Easy Switch mandaat te kunnen invoeren en deze aan uw nieuwe operator delen indien u operator veranderd met Astel. We zorgen ervoor dat u mandaat uitgevoerd wordt door de operators, vooral deze zomer waar de eerste Easy Switch’s uitgevoerd worden.

Het materiaal binnen brengen bij uw oude operator

Een paar dagen na het uitschakelen van uw diensten van uw oude provider, ontvangt u een brief die u uitlegt hoe het materiaal binnen gebracht moet worden. Wij adviseren u de volgende instructies goed te volgen. Het risico is dat uw oude operator het niet binnen gebrachte materiaal factureert.

Met Ďmateriaal’ bedoelen we :

  • De modem en de stroomkabel
  • de decoder en de stroomkabel
  • de Afstandbediening van de decoder

Wat u mag behouden :

  • de kabels RJ45, RJ11 en HDMI
  • de batterijen van de afstandbediening
  • de PLC en andere Ruckus

(JPEG) Astel Tip

Bij het binnen brengen van het materiaal bij uw oude operator, vraagt u best een ontvangstbewijs of trekt u een foto van de verpakking voor het verzenden. Het is ook een bewijs dat u het materiaal hebt binnengebracht indien u een factuur thuis ontvangt voor niet binnengebrachte materiaal.

Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen

(PNG)

Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :


Internet Maxi + Mobilus L
92,98 €
Basic Internet + TV Digitale + Mobile King
68,70 €
NET wahoo + VOOmobile toudoo
58,95 €
Pack Trio + Mobile Hot
57,00 €
VDSL XL + Telephony avec option Plus Pack
39,95 €
LA BOX SFR SILVER
64,59 €