6/07/2011
-
Astel Team
- Edit 26/08/2011 - 5075 keer gezien
SmartSpot is een nieuw winkelconcept van Telenet waarin interactiviteit en innovatie troef zijn. Klanten die de winkel aan de Meirbrug in Antwerpen binnenwandelen worden ondergedompeld in een bad van technologische hoogstandjes.
Telenet vernieuwt met SmartSpot
Morgen gaat in Antwerpen de
eerste SmartSpot
van
Telenet open. De Mechelse kabeloperator kiest hiermee voluit voor innovatie. In een tijdperk als dit, waarin smartphones, tablets en meer van dat moois niet meer uit het straatbeeld weg te denken zijn, is vernieuwen geen overbodige luxe.
In de SmartSpot kan u een
nieuwe smartphone uitzoeken
via het ’Who-Which-Mine’ parcours, of u kan zich laten bij staan door de
3D klantendienst
.
Patrick Vincent, Chief Commercial Officer van Telenet vindt dat er in de huidige winkelformules vaak te veel informatie op de klant af komt. Volgens hem stelt de SmartSpot de klant als individu centraal. "We willen deze informatie aan de hand van de high tech who-wall kanaliseren en ervoor zorgen dat iedere klant een bewuste, persoonlijke en weloverwogen keuze kan maken uit een reeks toestellen die hij in de winkel uitgebreid kan testen", spreekt hij.
Who-Which-Mine
Via het ’Who-Which-Mine’ parcours leert de klant welke smartphone het beste voldoet aan zijn eisen. Hij geeft zijn
voorkeuren
in tijdens de
’Who’-stap
met behulp van icoontjes, en aan het einde ontdekt hij welk soort gebruiker hij is.
Hierna gaat de klant over naar de tweede stap :
’Which’
. Hij krijgt na het afronden van de eerste stap de
3 toestellen
aangeboden die het
beste bij hem passen
. Hij kan deze toestellen dan uitgebreid
testen en vergelijken
. Elk toestel is aangesloten op een scherm waarop de klant meer te weten kan komen over de technisch aspecten van de smartphone.
Als de klant zijn keuze gemaakt heeft, volgt de derde stap,
’Mine’
. Tijdens deze stap kan hij het
toestel personaliseren
met allerhande accessoires.
Uiteraard biedt de SmartSpot enkel Telenetproducten aan.
Smart Care Corner
Telenet heeft met de opening van de SmartSpot ook een wereldprimeur te pakken. In de Smart Care Corner, een shop-in-the-shop
3D klantendienst
, kunnen de Telenetklanten terecht met
administratieve vragen
. Een gespecialiseerd team van adviseurs van Telenet in de hoofdzetel te Mechelen staat de klanten bij.
Een
zeer realistische, levensgrote projectie
is mogelijk door de 3D TelePresence display technologie. Het lijkt als het ware of de specialist uit het hoofdkantoor te Mechelen effectief aanwezig is.
Wat vindt u van deze vernieuwing ? Discussieer mee op ons forum.
Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen
Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :