18/09/2017 - Ilias Yousfi , Grégoire Bourguignon - 3100 keer gezien
BASE lanceert nu 4 nieuwe mobiele abonnementen met 3 functies, die samen een innovatie vormen op de Belgische markt voor GSM-operators.
99% van de klanten verbruiken hun hele pakket niet. Er blijven systematisch minuten of ongebruikte GB. Elke maand overschrijdt ongeveer 13% van de klanten hun bundel. De overgrote meerderheid van de klanten gaan dan op de rem staan om hun verbruik binnen de grenzen van hun abonnement te houden of ze kopen extra minuten of GB aan het eind van de maand, tegen een hoger tarief dan het tarief in hun pakket. Maar eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn.
95% van de klanten die hun bundel overschrijden, hebben bovendien niet al hun belminuten opgebruikt of heeft niet het volledige datavolume benut waarop ze volgens hun abonnement recht hebben. Het mobiele verbruik van een klant evolueert ook van maand tot maand : de ene keer wordt er meer gebeld, de andere keer is er meer dataverbruik. De meeste klanten die een abonnement hebben met onbeperkt gesprekken, verbruiken in feite 600 minuten per maand.
BASE heeft ontdekt dat haar klanten gefrustreerd zijn : ze betalen voor ongebruikte minuten en GB, en betalen meer als ze hun pakket overschrijden. Plus, ze hebben geen onbeperkt gesprekken nodig. 600 minuten is ruim genoeg voor de meesten.
Naar aanleiding van deze leringen heeft, BASE, dochteronderneming van Telenet, drie nieuwe functies aangemaakt :
Deze nieuwe functies zijn beschikbaar in 4 abonnementen :
De tarieven buiten bundel :
Based on you 15
Based on you 25
Based on you 35
Based on you 45
In het verleden wordt eraan herinnerd dat BASE voor de tijd verschillende innovaties heeft gebracht :
Telenet bevestigt ook haar beslissing om het merk BASE op de Belgische markt te handhaven en zelfs te versterken. BASE verdwijnt niet en wordt niet "Telenet Mobile" genoemd. De merken Telenet en BASE zijn complementair en zullen samen bestaan.
Telenet bevestigt ook haar bereidheid om in te gaan op de vaste markt in Wallonië en de zes Brusselse gemeenten waar ze nog niet aanwezig zijn, dat wil zeggen in het VOO-gebied. Telenet blijft op de uitkijk voor elke gelegenheid.
Tenslotte gaat Telenet eerst het kabelnetwerk van de SFR-gemeenten, die het zojuist heeft gekocht, volledig renoveren alvorens de SFR-aanbiedingen te wijzigen. De huidige SFR-aanbiedingen zullen daarom niet veranderen op korte termijn, behalve het einde van de verkoop van SFR-mobiele abonnementen sinds eind augustus.
Om beter en goedkoper te vinden.
Nummersbehoud en automatische beëindiging.
Naast de promo van de operator.