0
U hebt nog geen nieuwe operator gekozen.

TOTAAL :
Totaal cashback -€0
Bestellen
Vind uw nieuwe provider

Compensatie voor Mobistarklanten

19/05/2011 - Astel Team - Edit 14/06/2011 - 2739 keer gezien

Op woensdag 4 en donderdag 5 mei was er bij Mobistar een nationale netwerkstoring. De Mobistargebruikers konden niet meer telefoneren, SMS'en verzenden of surfen op het 3G-netwerk. Voor deze ongemakken biedt Mobistar nu een compensatie aan.

Mobistar zegt sorry

Mobistar wil zijn excuses aanbieden aan zijn klanten door een éénmalige compensatie voor de geleden schade toe te kennen.

Zowel klanten met een GSM-abonnement, een ADSL-abonnement als klanten met een Tempo-kaart kunnen genieten van de tegemoetkoming.

De operator stuurt zijn telefonieklanten een sms om hen in te lichten over de vergoeding. Zakelijke klanten en klanten met een ADSL-abonnement mogen een brief verwachten.

Om te kunnen profiteren van de compensatie dient u te surfen naar de website sorry.mobistar.be. Vervolgens kiest u voor de formule waarvan u gebruik maakt.

(JPEG)

De klanten met een GSM-abonnement kunnen kiezen tussen 30 gratis belminuten en 100 gratis SMS’en. Heeft u een ADSL-abonnement, dan krijgt u 1 maand gratis. Gebruikt u een Tempo kaart, dan heeft u de keuze uit 100 gratis SMS’en of 5 € belwaarde. Nog

tot en met 28 mei

kan u deze vergoeding aanvragen.

De oorzaak van de panne : een beschadigde glasvezelkabel

(JPEG)

Op 5 mei, omstreeks 10u30, liet Mobistar via Twitter weten dat de oorzaak van de storing een beschadigde glasvezelkabel was. De persdienst van de provider lichtte later toe dat B-Telecom, de telecomafdeling van de NMBS, bij werken te Fleurus in Henegouwen een glasvezelkabel had doorgesneden. Omstreeks 10u45 konden de klanten opnieuw telefoneren en SMS’en versturen, maar nog niet op het 2G- of 3G-netwerk surfen. Dit werd later eveneens opgelost.

Overvloedige reacties op Twitter

Niet enkel Mobistar gebruikt Twitter om zijn klanten in te lichten. De klanten lichten via de sociale netwerksite ook mekaar in. Elke minuut verschenen er tientallen reacties. Hier zijn er enkele :

“Blijkbaar zijn er storingen op het netwerk van Mobistar.”

“Oef, ik dacht al dat ik mijn factuur vergeten was ! - Storingen op het netwerk van #Mobistar”

“Het callcenter van Mobistar bevestigt mij : erg groot probleem op het GSM-netwerk van Mobistar. #Mobistar”

Had u last van de storingen ? Hebt u uw compensatie al aangevraagd ? Deel uw mening op ons forum

Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen

Logo Astel

Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :