0
U hebt nog geen nieuwe operator gekozen.

TOTAAL :
Totaal cashback -€0
Bestellen
Vind uw nieuwe provider

Hoe mijn abonnement opzeggen ?

10/09/2011 - Astel Team - Edit 1er/03/2013 - 10563 keer gezien

U wenst uw abonnement op telefonie, GSM, internet of televisie op te zeggen ? Volg dan deze handleiding !

Ik verander van operator, moet ik mijn huidige abonnement opzeggen ?

Over het algemeen : ja.

In het geval dat u enkel uw GSM-abonnement opzegt en u uw nummer wenst te behouden, is het uw nieuwe provider die de opzeg voor u doet.

Ik verhuis, moet ik mijn huidige abonnement opzeggen ?

Dat hangt af van de gemeente waarnaar u verhuist. Als uw huidige operator actief is op uw nieuwe adres volstaat het om gewoonweg uw abonnementen mee te verhuizen.

Ik heb mijn abonnement niet meer nodig, kan ik opzeggen ?

U kunt altijd uw abonnement opzeggen. Verifieer wel altijd de volgende twee zaken :

  • Indien u nog onder een contract van bepaalde duur bent (meestal 12, 15, 18 of 24 maanden), mag uw operator u de overgebleven maanden factureren (maximum 150 € voor GSM-abonnementen). Het is dus altijd best als u wacht tot uw contract ten einde is.
  • Vaak is er een vooropzeg van 1 maand. Geef duidelijk de gewenste stopdatum van het contract aan wanneer u uw aangetekend schrijven verzendt. Deze datum dient 1 maand of verder in de toekomst te liggen.

U vertrekt voor enkele maanden naar het buitenland ?

Wanneer u enkele maanden naar het buitenland gaat, kan u aan uw provider vragen om uw GSM-abonnement tijdelijk te schorsen (dit is niet mogelijk voor abonnementen op vaste telefonie, internet of televisie). Het abonnement is dus "gepauzeerd". Om het te heractiveren volstaat het de klantendienst van uw operator te contacteren zodra u terug bent. U wordt niet gefactureerd gedurende deze periode, en de geschorste maanden tellen niet als maanden van uw contract indien u een contract van bepaalde duur heeft.

We raden echter aan dat u, indien u in Europa blijft, uw GSM meeneemt. Vooral omdat tegenwoordig de roamingprijzen een stuk lager zijn. Zo zal een ontvangen belminuut slechts een twintigtal cent kosten, en een verstuurde sms naar België 13 cent. Tegen deze prijzen zou het jammer zijn om u volledig af te snijden van België.

Hoe mijn abonnement opzeggen ?

Een opzeg dient altijd te gebeuren via een aangetekend schrijven. Om het u gemakkelijk te maken vindt u hieronder een opzegbrief die u aan uw persoonlijke wensen kan aanpassen.

Word - 28.5 ko




Het adres van uw operator bevindt zich op uw facturen.

Vergeet geen ontvangstbewijs te vragen aan de receptie van uw bpost-filiaal wanneer u uw aangetekend schrijven gaat verzenden.

Per retourpost bevestigt uw provider de effectieve opzegdatum van uw abonnement. Dat kan enkele dagen na de datum die u gevraagd hebt zijn omdat de operator afhankelijk is van de technische teams in uw omgeving.

Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen

Logo Astel

Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :