17/06/2011
-
Astel Team
- Edit 28/06/2011 - 3317 keer gezien
Tijdens het radio 1-programma Peeters & Pichal' is gisteren het langverwachte Charter voor klantvriendelijkheid voorgesteld. Dit charter kwam tot stand door een samenwerking tussen Test-Aankoop, Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne, en 21 Belgische bedrijven, waaronder ook verschillende telecomproviders.
De inhoud van het Charter
Het Charter voor klantvriendelijkheid komt er door van de actie Neem’s op’. Deze actie liep eind 2010 in Peeters & Pichal’. Hiermee sloten zij zich aan bij de oorlog van de Nederlandse cabaretier Joep van ’t Hek tegen de callcenters.
De bedrijven die dit document ondertekenen beloven onder meer
tegen 1 januari 2012
de
wachttijd
aan de telefoon in te korten tot maximaal
2,5 minuten
. De klanten moeten eveneens de mogelijkheid krijgen om
gratis teruggebeld
te worden. De
facturen moeten duidelijker
, en de
telefonische keuzemenu’s eenvoudiger
.
Welke bedrijven doen mee ?
Veel telecombedrijven hebben zich achter het Charter geschaard. Hieronder behoren
.
Enkele reacties van de providers
Telenet ziet het positief in : “Wij hebben alvast verschillende initiatieven genomen om jullie sneller te woord te staan en transparant te communiceren. Aan bepaalde punten van het charter voldoen we dan ook al. De komende maanden zullen we de overige punten realiseren. Want klantenzorg is een zaak van iedereen binnen Telenet.”
EDPnet is teleurgesteld. Joachim Slabbaert, COO bij EDPnet : “In principe konden we het charter al meteen ondertekenen. Alle partijen hebben het charter vooraf ontvangen en kunnen inkijken, ook EDPnet. Wij hebben alle punten van het charter - dat weliswaar nog altijd een voorstel is - aandachtig bestudeerd. We kunnen het binnen ons bedrijf meteen in de praktijk brengen, op enkele zaken na waaraan we zelf nog moeten werken’, aldus nog Joachim. Om eerlijk te zijn is wat momenteel in het charter omschreven staat, voor ons niet meer dan normaal. We passen het nu al toe.”
Astel doet beter
Allemaal goed nieuws natuurlijk, maar
Astel doet beter
. Onze
telefoons
worden gemiddeld
binnen de 10 seconden opgenomen
. Wij hebben
al enige tijd de mogelijkheid voor klanten om gratis teruggebeld te worden
. Onze
e-mails en brieven
beantwoorden we niet binnen de 5 dagen, we beantwoorden die binnen
maximaal 2 werkdagen
.
Wat misschien wel het grootste voordeel is aan een bestelling via Astel, is dat wij over een
grote expertise beschikken
. En aangezien wij bijna elke Belgische operator aanbieden, kunnen wij objectief uw noden analyseren en u een
voorstel
doen dat
daadwerkelijk interessant is voor ù
. U hoeft zich ook
niet langer
bezig te houden met de
gebruikelijke administratie
bij het
opstarten
van een
nieuw abonnement
:
wij doen dit voor u
. En voor dit alles hebben wij geen charter nodig !
Bestel uw telecomabonnement via Astel
Indien u via Astel bestelt, kan u genieten van verschillende voordelen :
-
Exclusieve promoties van Astel
-
De uitgebreide expertise van Astel, de grootste onafhankelijke verdeler van alle operatoren in België :
Twijfelt u over de keuze van uw operator of heeft u nog enkele vragen voordat u een nieuw abonnement wenst te bestellen ? Astel heeft alle troeven in handen om u de producten aan te bieden die u echt nodig heeft. We staan tot uw dienst via telefoon op het nummer 02 888 99 69
. U kan ons ook bereiken via e-mail of via het forum.
-
Onze uitstekende dienst na verkoop :
Blijkt na uw bestelling dat er iets mis is met de activatie of facturatie ? Astel is er om u te helpen. Via telefoon, e-mail of het forum blijven wij tot uw dienst. Contacteer ons, en wij doen er alles aan om uw probleem op te lossen.
Discussieer mee op ons forum !
Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen
Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :