23/04/2013 - Thomas Wallemacq - Edit 15/05/2013 - 3363 keer gezien
De nieuwe dier'-tariefplannen van Mobistar zijn nog beter afgestemd op de behoeften van de klant én goedkoper.
In april 2012 lanceerde Mobistar innovatieve mobiele abonnementen gebaseerd op een segmentatie vertegenwoordigd door dieren. Met deze tariefplannen kan de klant kiezen voor de aanbieding die het best bij zijn mobiele levensstijl’ past en die tegelijk controle over zijn verbruik geeft, in België en in het buitenland. Het concept was een schot in de roos. Acht maanden na de lancering hebben al 43 % van de residentiële abonnees van Mobistar gekozen voor een “dier” abonnement. Mobistar verwacht dat tegen eind 2013 dit cijfer naar 80 % zal stijgen.
Na het succes van de innovatieve tariefplannen besliste Mobistar om de segmentatie vertegenwoordigd door dieren uit te breiden naar de herlaadkaarten én de bestaande abonnementen te vereenvoudigen en nog beter aan de evoluerende behoeften van de klanten aan te passen. Voortaan kunnen alle Mobistar-klanten gebruik maken van de voordelen van de dier’-tariefplannen ; comfort en gemoedsrust van een abonnement of controle en vrijheid van een herlaadkaart.
Bovendien bellen alle Mobistar-klanten die 25 euro per maand besteden vanaf nu gratis en onbeperkt naar 3,5 miljoen Mobistar-klanten op elk moment van de dag. Dat is een enorm voordeel gezien ongeveer 50 % van alle oproepen van Mobistar-klanten vandaag naar andere Mobistar-klanten zijn. Om de abonnees te informeren over het feit dat ze naar een andere Mobistar-klant bellen, krijgen ze aan het begin van het gesprek automatisch een “biep” te horen. De prepaidklanten kunnen die “biep” activeren door te bellen naar 1299.
Op basis van de feedback van klanten die een “dier” tariefplan gebruiken kon Mobistar zijn verschillende gebruikersprofielen verder verfijnen. Omdat niet iedereen dezelfde gewoontes of behoeften heeft, besloot Mobistar om zijn dier’ abonnementen aan te passen aan deze evoluerende behoeften van de klanten.
Het aantal tariefplannen wordt vereenvoudigd naar 3 dieren en elk plan wordt rijker en competitiever : (details in de tabel hieronder)
de Eekhoorn-abonnementen zijn geschrapt
de nieuwe Kangoeroe-abonnementen bevatten meer belminuten en veel meer sms’jes
de nieuwe Dolfijn- en Panter-abonnementen bevatten meer belminuten, maar ook veel meer datavolume
een nieuw Dolfijn-abonnement aan erg competitieve voorwaarden is verkrijgbaar vanaf 18 april via het web
de abonnees die 25 euro per maand besteden, bellen gratis en onbeperkt naar 3,5 miljoen Mobistar-klanten op elk moment van de dag.
Mobistar biedt niet alleen de beste voorwaarden aan nieuwe klanten, maar geeft alle bestaande klanten eveneens de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwste tariefplannen. De bestaande dier’ abonnees van wie de tariefformule gewijzigd werd (Kangoeroe 20 en Unlimited, Dolfijn 15 en Panter 45 en Unlimited), ontvangen automatisch de nieuwe voordelen van deze formules. De klanten met een dier’ abonnement dat niet werd aangepast behouden hun huidige tariefplan.
Om er zeker van te zijn dat alle klanten wel het tariefplan hebben dat het best past bij hun behoeften, neemt Mobistar om de 6 maanden contact op met zijn residentiële abonnees voor een “Personal Check Up”. Klanten kunnen uiteraard altijd zelf contact opnemen met de klantendienst van Mobistar voor een analyse van hun factuur en een tariefplanadvies.
Mobistar innoveert de telecommarkt opnieuw met nieuwe mobiele dier’- tariefplannen die niet alleen uitgebreider en beter aangepast aan de behoeften van de klanten zijn, maar aan de beste marktvoorwaarden verkrijgbaar zijn zonder enige verplichting tot de aankoop van meerdere vaste lijn producten. De klant kiest in alle vrijheid en transparantie het tariefplan volgens zijn behoeften.
U vindt alle informatie over de Mobistarproducten op de Mobistarpagina van de Astel-site.
Om beter en goedkoper te vinden.
Nummersbehoud en automatische beëindiging.
Naast de promo van de operator.