0
U hebt nog geen nieuwe operator gekozen.

TOTAAL :
Totaal cashback -€0
Bestellen
Vind uw nieuwe provider

Opnieuw klachtenrecord bij Ombudsdienst voor Telecom

17/05/2011 - Astel Team - Edit 18/05/2011 - 4595 keer gezien

In 2010 ontving Ombudsdienst voor Telecommunicatie opnieuw een recordaantal klachten. Er waren maar liefst 25 836 klachten in 2010 tegenover 23 964 in 2009, wat een stijging is van 7,8%. Dit staat te lezen in hun jaarverslag.

(JPEG)

Het jaarverslag van 2010 van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie

Met 25 836 klachten in 2010 heeft de Ombudsdienst voor Telecommunicatie een twijfelachtig record verbroken. Het aantal klachten over de telecomoperatoren zit reeds in stijgende lijn vanaf 2001. Tegenover 2009 mocht de Ombudsdienst dan ook een stijging van 7,8% noteren.

(JPEG)

Belgacom (+5,45 %) blijft de provider waarover de meeste klachten binnenkwamen, maar dochteronderneming Scarlet kent de grootste toename van de klachten (+113,50 %). Ook voor Proximus (+12,23 %), Telenet (+23,82 %), Scarlet (+113,50 %) en Voo (+21,13 %) is een forse stijging van het aantal klachten genoteerd. Base KPN-Tele2 (-4,24 %), Numericable (-40,37 %), Dommel (-17,01 %) en Truvo (-42 %) kennen een daling.

(JPEG)

Enkele voorbeelden

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie liet in zijn jaarverslag ook ruimte voor verschillende voorbeelden. Vooral een opzeg doen blijkt moeilijk :

"Mevrouw F. was niet tevreden over de werking van ‘Belgacom TV’. Belgacom verzorgde de aansluiting met meer dan zes maanden vertraging en van bij aanvang werden er problemen vastgesteld. Mevrouw F. kon amper gebruik maken van deze dienst en vroeg om een kosteloze stopzetting van het contract."

"Op 22 april 2009 gaat mevrouw B. een abonnement voor mobiel internet aan bij Proximus. Volgens de toen geldende promotie zou mevrouw B. een USB-stick ontvangen. De internetdienst moest op zijn beurt binnen de 15 dagen na de inschrijving actief zijn. De dienst werd echter pas begin juni 2009 geactiveerd, maar was zeer beperkt. De toen geldende promotie werd bovendien niet toegepast. Op 21 januari 2010 stuurt mevrouw B. haar opzegging naar Proximus via e-mail. Uiteindelijk stuurt mevrouw B. op 17 februari 2010 opnieuw haar opzegging via aangetekend schrijven. Mevrouw B. betwist de kosten voor vervroegde opzegging die door Proximus in deze kwestie worden aangerekend."

"In januari 2010 draagt mevrouw S. haar gsm-lijnen over naar een andere operator. Mevrouw S. vraagt uitleg over het bedrag van € 7.557,23 dat Mobistar haar in rekening wil brengen als verbrekingsvergoeding."

Natuurlijk waren er ook andere klachten :

De heer V. ontving een brief van Telenet waarin men hem informeerde dat de facturen elektronisch zouden worden verstuurd. De heer V. ging hier niet mee akkoord en deed een aanvraag om papieren facturen te blijven ontvangen. Telenet deelde hem mee dat hij deze keuze kon ingeven via de website. Na verschillende pogingen bleek de heer V. hier niet in te slagen.

De diensten telefonie, internet en digitale televisie van de heer C. functioneerden niet meer. De klantendienst van Scarlet bleek niet in staat om het probleem te verhelpen binnen een redelijke termijn.

"De heer R. stelde vast dat Belgacom geen rekening had gehouden met een bepaalde promotie."

Voor de klant blijft het indienen van een klacht bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie wat omslachtig. De klant heeft namelijk in veel gevallen al meermaals contact opgenomen met de provider in kwestie, en een onbevredigend antwoord gekregen. Hierna dient hij dan ook nog eens tijd te maken om de Ombudsdienst te contacteren.

De oplossing : bestel via Astel !

(JPEG)

U kan deze geschillen eenvoudigweg vermijden door uw telecomabonnementen te bestellen via Astel, de eerste verdeler van alle operatoren. Indien u vragen heeft, of u zit met een probleem, dan gaan wij uw situatie verdedigen bij de betrokken operator. Zo kunnen wij u snelle resultaten garanderen.

  • Exclusieve promoties van Astel

    Niet alleen krijgt u de promotie van de bepaalde operator, maar in veel gevallen profiteert u ook van een extra maand aan 50 %
  • De uitgebreide expertise van Astel, de grootste onafhankelijke verdeler van alle operatoren in België :

    Twijfelt u over de keuze van uw operator of heeft u nog enkele vragen voordat u een nieuw abonnement wenst te bestellen ? Astel heeft alle troeven in handen om u de producten aan te bieden die u echt nodig heeft. We staan tot uw dienst via telefoon op het nummer

    02 888 99 69

    . U kan ons ook bereiken via e-mail of via het forum.
  • Onze uitstekende dienst na verkoop :

    Blijkt na uw bestelling dat er iets mis is met de activatie of facturatie ? Astel is er om u te helpen. Contacteer ons, en wij doen er alles aan om uw probleem op te lossen.

Vergelijk en bestel uw telecomabonnement bij Astel

Hier kan u het volledige jaarverslag van de Ombudsdienst voor Telecom lezen.

Heeft u klachten over uw operator(en) ? Discussieer mee op ons forum !

Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen

Logo Astel

Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :