113 gebruikers online - Laatste update op 24/09/2021
Al 21 jaar de referentie in België om te vergelijken en uw nieuwe operator te kiezen
2 PROMO'S
De promo van de operator
tot
De Astel-promo -120 €
2 PROMO'S
De promo van de operator
tot
De Astel-promo -120 €

Hoe uw Proximus-internetabonnement opzeggen?

Laatst bijgewerkt op 16/09/2021

Voordat u uw Proximus-abonnement opzegt



Voordat u uw Proximus-internetabonnement opzegt, moet u eerst de Proximus-klantendienst bellen om uw probleem met internet uit te leggen en om een (technische of commerciële) oplossing aan te vragen bij Proximus. Als Proximus ondanks uw telefoontjes uw internetprobleem echt niet kan oplossen, is het een goed idee om Proximus te verlaten en van internetoperator te veranderen.



Hoe Proximus internet beëindigen?



Om uw Proximus-internet te beëindigen, bestelt u uw nieuwe internetoperator en geeft u in uw Astel-bestelling uw Proximus Easy Switch ID-nummer op. Uw nieuwe internetoperator beëindigt dan automatisch uw Proximus-abonnement de dag na de activering van uw nieuwe internetabonnement.



Waar vind je je Easy Switch ID Proximus-nummer?



Uw Easy Switch ID Proximus-nummer staat vermeld op uw Proximus-factuur en in uw My Proximus-klantengedeelte. Vermeld uw Easy Switch ID Proximus-nummer in uw Astel-bestelling voor uw nieuwe internetoperator. De Easy Switch-procedure is zeer praktisch om een internetstoring tussen uw twee operators te voorkomen en om dubbele facturering door uw twee internetoperators te voorkomen.



Hoe dubbele internetfacturering door Proximus vermijden?



Met Easy Switch begint de facturering van uw nieuwe operator op de dag dat uw lijn wordt geactiveerd en stopt de Proximus-facturering de volgende dag automatisch. U ontvangt een afsluitende Proximus-factuur.



De facturen van Proximus en van uw nieuwe operator worden berekend naar rato van het exacte aantal abonnementsdagen. De datum van uw verandering van operator maakt dus niet uit: uw internetfacturen zijn altijd correct, of uw verandering van operator nu aan het begin, in het midden of aan het einde van de maand plaatsvindt. U kunt dus de eerste datum accepteren die uw nieuwe operator u aanbiedt voor de afspraak van de technicus (u hoeft niet te wachten tot het einde van de maand).



Vergelijk internetoperatoren met onze Astel-comparator en bestel je nieuwe internetabonnement via Astel: je ontvangt de promo Astel naast de promotie van uw nieuwe operator.

Tips Proximus  Internet


Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen

Logo Astel

Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :