0
U hebt nog geen nieuwe operator gekozen.

TOTAAL :
Totaal cashback -€0
Bestellen
Vind uw nieuwe provider

Telenet Telemeter: ken het resterende downloadvolume

Telemeter voor internetabonnement met maandelijks basisvolume

De Telemeter geeft de stand van uw volumeverbruik tijdens de lopende aanrekeningsperiode.

-* Lichtgroen: maandelijks basisvolume
-* Donkergroen: eventuele extra volumeblokken
-* Label op de balk: procent van je volume dat al verbruikt is

Wat gebeurt er als de Telemeter op 100% staat?

Dit is het geval wanneer uw maandelijkse basisvolume in de lopende aanrekeningsperiode is opgebruikt.

-* Uw internetabonnement wordt automatisch overgezet op een verlaagde snelheid, dit tot het einde van de lopende aanrekeningsperiode
-* Tijdens de verlaagde snelheid wordt er geen extra verbruik aangerekend

Wil u toch snel en comfortabel kunnen verder surfen (bij 100% volumeverbruik)? Maak dan uw keuze uit onderstaande opties:

Eenmalige oplossing: kies bij het waarschuwingsbericht (in uw browser) de optie om verder te surfen met volledige snelheid.

-* U surft weer met volledige snelheid
-* Uw extra verbruik wordt per MB aangerekend
-* De prijs voor uw extra verbruik hangt af van uw internetabonnement
-* Begint er een nieuwe aanrekeningsperiode? Dan surft uautomatisch weer met volledige snelheid (en wordt er geen extra verbruik meer aangerekend)
-* Maandelijkse oplossing: verhoog uw maandelijkse basisvolume in Mijn Telenet
-* U beschikt elke maand over meer volume
-* De prijs voor uw extra volume hangt af van uw internetabonnement
-* Heeft u het extra volume niet meer nodig? Verlaag het volume opnieuw in Mijn Telenet

Tip: als uw Telemeter regelmatig op 100% staat, kan het interessant zijn om een sneller internetabonnement te nemen met meer volume.

Telemeter voor internetabonnement met vrij downloaden

De Telemeter voor abonnementen met vrij downloaden geeft u:

-* Uw verbruiksstatus (vrij verbruik of grootverbruiker), inclusief uw huidige verbruik voor de lopende aanrekeningsperiode
-* Uw instellingen voor herinneringen via e-mail of via een bericht in uw browser

Verbruik geeft u meer informatie over uw verbruik in de lopende aanrekeningsperiode.

1. Periode van het verbruik
2. Verbruikt volume
3. Status en indicatie wanneer u als grootverbruiker opgemerkt zal worden

De verbruiksstatus geeft aan of u

-* met volledige snelheid kan surfen (vrij verbruik)
of
-* tijdelijk en alleen op de allerdrukste momenten met aangepaste snelheid kunt surfen (grootverbruiker)

Uw verbruiksstatus wordt bepaald op basis van:
-* het volume waar u recht op heeft tot wanneer u de status van grootverbruiker bereikt
-* uw huidige verbruik in de lopende aanrekeningsperiode
-* de momenten waarop het volume is verbruikt (rustige periodes of piekperiodes)

Als u als grootverbruiker bent opgemerkt, vermeldt de Telemeter ook wanneer u weer op normale snelheid kunt surfen.

Wat betekenen de boven- en onderwaarde in de Telemeter?

De boven- en onderwaarde zijn indicatieve waarden die aangeven wanneer u de grootverbruikersstatus krijgt. Hoe meer u al hebt verbruikt in de lopende aanrekeningsperiode, hoe kleiner het verschil tussen de boven- en onderwaarde. Bij het begin van een nieuwe aanrekeningsperiode komt uw huidige verbruik weer op nul en beschikt u over het maximale verschil tussen boven- en onderwaarde.
Herinneringen

De Telemeter herinnert u eraan als u in de buurt komt van de grootverbruiker-status. U kunt kiezen uit een herinnering:

-* via e-mail
-* via een bericht in je browser

Standaard zijn beide herinneringen actief. Je kunt de herinneringen ook uitzetten

Tips Telenet Internet

  • Telenet Telemeter: ken het resterende downloadvolume
  • Mijn Outlook of Thunderbird configureren
  • Lees uw e-mails van op een andere computer
  • Hoe de Wi-Fi van de modem beveiligen
  • Hoe de Wi-Fi functie van de modem uitschakelen?
  • Hoe een PC met het netwerk verbinden die te ver van de Wi-Fi ligt?
  • Hoe de snelheid van mijn internetverbinding verhogen?
  • Hoe mijn internetverbinding stabiliseren want ik heb vaak last van storingen?
  • Wat is het adres van de SMTP-server om e-mails met Outlook of Thunderbird te sturen?
  • Hoe kan ik het door Telenet voorziene e-mailadres wijzigen?
  • Hoe zich verbinden met de Wi-Fi hotspots die mijn operator op verschillende plekken installeerde?
  • Hoe TV kijken via internet?
  • Hoe van provider veranderen?
  • Hoe naar mijn Webruimte gaan en het gebruiken?
  • Hoe de gegevens ingeven bij de eerste verbinding?