60 gebruikers online - Laatste update op 24/09/2021
Al 21 jaar de referentie in België om te vergelijken en uw nieuwe operator te kiezen
2 PROMO'S
De promo van de operator
tot
De Astel-promo -120 €
2 PROMO'S
De promo van de operator
tot
De Astel-promo -120 €

Hoe een trage Wifi VOO versnellen?

Laatst bijgewerkt op 16/09/2021

Waarom is Wifi traag bij VOO?



De wifi-golven worden uitgezonden door uw VOO-modem (Technicolor). Ze reizen door de lucht van uw huis of appartement naar uw met wifi verbonden apparaten (pc, tablets, smartphones, tv, console, camera's, enz.).



Wi-Fi-golven worden vertraagd door muren en plafonds. Elke keer dat ze een muur of plafond passeren, verliezen ze 50% van hun vermogen. Na het passeren van twee muren of plafonds is je wifi dus een probleem en is het internet traag. Als uw apparaat zich in dezelfde ruimte bevindt als het VOO-modem, is het wifi-signaal sterk en is het internet snel.



Hoe een snellere VOO Wifi krijgen?



1. Bekabel uw statische apparaten: pc, tv, decoder, console, camera's, enz.



Kabels zijn veel beter dan ether om internet te vervoeren: ze vertragen de snelheid van internet niet. Bovendien zijn ze beter voor je gezondheid en je slaap: ze zenden geen golven uit in je huis. Het eerste wat u moet doen, is daarom uw statische apparaten (pc, tv, decoder, console, camera's, enz.) Rechtstreeks op de VOO-modem aansluiten met RJ45 Ethernet-kabels. Deze toestellen krijgen dan de volledige internetsnelheid van uw VOO-abonnement en zullen niet langer onderhevig zijn aan de grillen van wifi-golven. Als u uw huis of appartement renoveert, maak dan van de gelegenheid gebruik om RJ45-stopcontacten in alle kamers te installeren en ze allemaal via een schakelaar op de VOO-modem aan te sluiten.



2. Voeg een wifi-repeater toe: een VOO-powerline-adapter of een HomePass by Plume



Installeer voor uw mobiele apparaten (smartphones, tablets, enz.) een wifi-signaalversterker aan de andere kant van uw huis of appartement. Het zendt en versterkt de wifigolven die door uw VOO-modem worden uitgezonden. Bestel hiervoor een Powerline Wifi-adapter of een HomePass van Plume bij VOO.



3. Als het internet zo traag is in de buurt van de modem, neem dan contact op met VOO



Controleer ook je internetsnelheid bij de bron: doe een snelheidstest in dezelfde ruimte als de VOO-modem. Indien mogelijk door een pc rechtstreeks op de VOO-modem aan te sluiten met een RJ45-kabel, anders via wifi direct naast de VOO-modem. Als de snelheidstest een lage downloadsnelheid laat zien, d.w.z. minder dan 75 Mbps (Light-abonnement), minder dan 125 Mbps (Relax-abonnement), minder dan 400 Mbps (Max-abonnement) of minder dan 1000 Mbps (Max-abonnement met Gigaboost-optie), uw VOO-lijn is van slechte kwaliteit. Bel dan VOO en laat uw lijn nakijken door een VOO-technicus. Als de VOO-technicus het technisch probleem niet kan oplossen, is de oplossing om van internetoperator te veranderen en een operator te kiezen die de telefoonlijn gebruikt (Proximus, Scarlet, EDPnet) in plaats van de coaxkabel van de kabeltelevisie (VOO, Telenet). , Oranje). Vergelijk internetabonnementen en verander van operator met Astel: je ontvangt de Astel-promo naast de promo voor je nieuwe operator.

Tips VOO  Internet


Astel vergelijk en activeert uw telecom-abonnementen

Logo Astel

Vraag ons om uw abonnementen te vergelijken en met Astel veranderen :